2 Ιουλ 2014

Ανακοίνωση της ΛΑ.Σ Σάμου για τη Νησιωτικότητα

ΑΝΑΚΟΙΝΩΣΗ (2-7-2014)
Εδώ και λίγες μέρες, εκδηλώθηκε η πρώτη μετεκλογική παρέμβαση του νέου δημάρχου Σάμου κ. Μιχ. Αγγελόπουλου με αντικείμενο την εφαρμογή της «νησιωτικότητας» όσον αφορά στα προβλήματα των νησιών, με έμφαση στο θέμα των θαλάσσιων μεταφορών.

Δεν περιμέναμε βέβαια κάτι  διαφορετικό από όλα αυτά που ακούμε χρόνια τώρα από τους εκπροσώπους των κομμάτων που στηρίζουν την Ευρωπαϊκή Ένωση και τις πολιτικές της. Δηλαδή την επίκληση της περιβόητης νησιωτικότητας που θα μας λύσει όλα τα προβλήματα αν και όποτε εφαρμοστεί. Γιατί μέχρι τώρα νησιωτικότητα ακούμε και νησιωτικότητα δεν βλέπουμε.

Αν παρουσιάζει ένα ενδιαφέρον η παρέμβαση του κ. Αγγελόπουλου αυτό αφορά στα μέτρα που, κατά τη γνώμη του και με βάση την «Διακήρυξη της Αθήνας» την οποία επικαλείται, πρέπει να ληφθούν από την Ε.Ε για τα νησιά. Δηλαδή το περιεχόμενο της «νησιωτικότητας».

Συγκεκριμένα αναφέρεται στο (επίσης γνωστό μας) «μεταφορικό ισοδύναμο» το οποίο με απλά λόγια σημαίνει επιδότηση των θαλάσσιων μεταφορών, ώστε να  αντισταθμιστεί το μειονέκτημα  έναντι των χερσαίων. 
Πώς θα γίνει αυτό; Με την επιδότηση των εφοπλιστών ή αλλιώς «με δυνατότητα χρησιμοποίησης πόρων της ΕΕ, και έκδοση ειδικής ανακοίνωσης της Ευρωπαϊκής Επιτροπής για ειδικό καθεστώς κρατικών ενισχύσεων», όπως αναφέρει ο νέος δήμαρχος Σάμου. Και όχι μόνο αυτό. Επιπλέον η «Διακήρυξη της Αθήνας» της οποίας θιασώτης είναι ο κ. Αγγελόπουλος,«υπογραμμίζει την σημασία της οικονομικής υποστήριξης, για την προσαρμογή των πλοίων σε νέες προδιαγραφές ….., ενθαρρύνει  την ανάπτυξη περισσότερο συντηρήσιμων και αποτελεσματικών λιμενικών συστημάτων ……..με μια προοπτική ανταπόκρισης στις απαιτήσεις των επιχειρήσεων και των καταναλωτών της Ε.Ε. για βέλτιστη σχέση κόστους-απόδοσης …..» Δηλαδή ακόμη περισσότερα χρήματα, πέρα από τις γνωστές ως σήμερα επιδοτήσεις άγονων γραμμών, για να αγοράσουν οι εφοπλιστές νέα πλοία και επίσπευση της ιδιωτικοποίησης των λιμανιών , με κριτήριο την κάλυψη των αναγκών των μονοπωλίων να προωθούν με ταχύτητα και ασφάλεια τα εμπορεύματά τους. Ακόμη και οι κάτοικοι των νησιών δεν αναφέρονται μ’ αυτή τους την ιδιότητα αλλά ως «καταναλωτές».
Φυσικά για όσους παρακολουθούν τις εξελίξεις δεν λέει καινούργια πράγματα ο κ. δήμαρχος. Απλώς χρησιμοποιεί τα ελληνικά της Ευρωπαϊκής Ένωσης όπου έχει θητεύσει επί πολλά χρόνια και «θολώνει τα νερά» ευελπιστώντας ότι θα εντυπωσιάσει με νεολογισμούς και πληθώρα δυσνόητων όρων.
Επί της ουσίας πρόκειται για  την συνέχιση και ενίσχυση της ίδιας αδιέξοδης πολιτικής που έχει φέρει τα νησιά μας σε απομόνωση. Πολιτική ενίσχυσης της κερδοφορίας του κεφαλαίου ακόμη και μέσα από την εκμετάλλευση των αδιεξόδων που προκαλούν οι πολιτικές τους στο λαό.
Απέναντι σ’ αυτή τη πολιτική που συνεχίζεται και θα ενταθεί και από τη νέα δημοτική αρχή, το ΚΚΕ, η Λαϊκή Συσπείρωση καλούν τους εργαζόμενους, τους  αυτοαπασχολούμενους, τους  αγρότες, όλο το λαό να παλέψουν για: 
  • Δημόσιο Φορέα Συγκοινωνιών με εργατικό και λαϊκό έλεγχο. Σε άμεση σύνδεση με την κοινωνικοποιημένη ναυπηγοεπισκευαστική βιομηχανία
  • Αποκλειστικά δημόσια κρατικά λιμάνια, σύγχρονα, ασφαλή με υποδομές στήριξης της ναυτιλίας, της διακίνησης εμπορευμάτων και εξυπηρέτησης των επιβατών.
  • Ακτοπλοϊκές και αεροπορικές συγκοινωνίες σε καθημερινή βάση, όλη την διάρκεια του χρόνου. Απρόσκοπτη σύνδεση των νησιών  μας με Πειραιά – Β. Ελλάδα και σύνδεση με Βόρειο και Νότιο Αιγαίο.
  • Μείωση ακτοπλοϊκών και αεροπορικών εισιτηρίων στο 50%.
  • Προστασία της ανθρώπινης ζωής στη θάλασσα με ουσιαστικούς ελέγχους της αξιοπλοΐας των πλοίων.
  • Πλήρη σταθερή εργασία των ναυτεργατών και όλων των εργαζομένων με αποκλειστικά δημόσια κοινωνική ασφάλιση, ανθρώπινες συνθήκες δουλειάς, συλλογικές συμβάσεις εργασίας.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου