Παρέμβαση Δήμου Ικαρίας για τον σχεδιασμό των ακτοπλοϊκών δρομολογίων Ικαρίας
Σχετικά με τον επανασχεδιασμό των μεταφορών που αναμένεται κατόπιν των
εξελίξεων στον κλάδο της ακτοπλοΐας, που προκύπτουν από την απόκτηση του
ελέγχου της εταιρείας Hellenic Seaways από την εταιρεία Αttica Group, σε συνδυασμό με την απόφαση της Blue Star Ferries, να μη δρομολογήσει πλοίο της προς το νομό Σάμου για τους θερινούς μήνες.
Σας γνωρίζουμε ότι έχει προκύψει, εντονότατη ανησυχία στους κατοίκους των
νησιών που καλύπτουν τα δρομολόγια πλοίων αυτών των εταιριών μας λόγω των
επικείμενων αναδιαρθρώσεων των δρομολογίων της Hellenic Seaways.
Κατόπιν αυτών σας καλούμε στα πλαίσια των αναγκαίων ενεργειών της
κυβέρνησης για την ενίσχυση των συγκοινωνιακών αναγκών των νησιών, να λάβετε υπ
οψιν το τεράστιο πρόβλημα που δημιουργείται στην έναρξη της θερινής περιόδου
από αυτές τις ανακατατάξεις.
Καθώς και τις προτάσεις του Δήμου Ικαρίας, όπως διαμορφώνονται μέσα από τις διαχρονικές κινητοποιήσεις των μαζικών φορέων του νησιού, τις αποφάσεις του δημοτικού συμβούλιου (112/2014 – 159/2014 – 56/2015) και τις παρεμβάσεις μας σε συνεδρία που σχετίζονται με την «Νησιωτικότητα». Σε ότι μας αφορά έχουμε κάνει σαφές εδώ και χρόνια ότι ουσιαστική λύση προς όφελος των νησιωτών, στο τομέα των ακτοπλοϊκών συγκοινωνιών δε μπορεί να υπάρξει αν οι συγκοινωνίες δεν αντιμετωπισθούν από το κράτος και τις κυβερνήσεις ως κοινωνικό αγαθό, μέσα από ένα αποκλειστικά δημόσιο Ενιαίο Φορέα Μεταφορών που θα διασφαλίζει απαραίτητα:
- Απρόσκοπτη σύνδεση των νησιών μας με το Πειραιά χειμώνα – καλοκαίρι.
- Ναύλα προσιτά στους επιβάτες που θα συμβαδίζουν με τις αυξήσεις σε μισθούς και συντάξεις της πλειονότητας των Ελλήνων εργαζομένων.
- Ασφαλή και γρήγορα ταξίδια με σύγχρονα και ασφαλή πλοία, που θα υπηρετούν τις κοινωνικές και οικονομικές ανάγκες στις θαλάσσιες μεταφορές.
- Ουσιαστικά μέτρα προστασίας της ανθρώπινης ζωής στην θάλασσα.
- Καμία ιδιωτικοποίηση των λιμενικών υποδομών, καμία ανατροπή στα δικαιώματα των εργαζομένων, εφαρμογή των ΣΣΕ σε όλες τις κατηγορίες πλοίων. Η ναυτιλία, η ναυπηγική βιομηχανία, οι υποδομές και οι πλουτοπαραγωγικές πηγές της χώρας να αξιοποιηθούν σε μια άλλη πολιτική ανάπτυξης που θα εξυπηρετεί τις ανάγκες των φτωχών λαϊκών στρωμάτων.
- Ναύλα προσιτά στους επιβάτες που θα συμβαδίζουν με τις αυξήσεις σε μισθούς και συντάξεις της πλειονότητας των Ελλήνων εργαζομένων.
- Ασφαλή και γρήγορα ταξίδια με σύγχρονα και ασφαλή πλοία, που θα υπηρετούν τις κοινωνικές και οικονομικές ανάγκες στις θαλάσσιες μεταφορές.
- Ουσιαστικά μέτρα προστασίας της ανθρώπινης ζωής στην θάλασσα.
- Καμία ιδιωτικοποίηση των λιμενικών υποδομών, καμία ανατροπή στα δικαιώματα των εργαζομένων, εφαρμογή των ΣΣΕ σε όλες τις κατηγορίες πλοίων. Η ναυτιλία, η ναυπηγική βιομηχανία, οι υποδομές και οι πλουτοπαραγωγικές πηγές της χώρας να αξιοποιηθούν σε μια άλλη πολιτική ανάπτυξης που θα εξυπηρετεί τις ανάγκες των φτωχών λαϊκών στρωμάτων.
Με δεδομένο ότι εφαρμοζόμενη πολιτική στον χώρο των μεταφορών καθορίζεται
από τα συμφέροντα των επιχειρηματικών ομίλων που δραστηριοποιούνται σε αυτές,
προκαλώντας σοβαρές επιπτώσεις στην ζωή στα νησιωτικά συμπλέγματα της χώρας και
την αναπτυξιακή προοπτική τους, διεκδικούμε μια διαφορετική αντιμετώπιση του
νευραλγικού για την οικονομία των νησιών μας τομέα των μεταφορών. Που θα
εξασφαλίζει την συνδυασμένη καθημερινή απευθείας ακτοπλοϊκή και αεροπορική
σύνδεση με την ηπειρωτική χώρα (Πειραιάς – Αθήνα), απορρίπτοντας τα σχεδιαζόμενα
μοντέλα ακτινωτής διασύνδεσης των νησιών (Να χρησιμοποιούνται δηλαδή κάποια
λιμάνια ως κομβικά τα οποία θα εξυπηρετούνται από κύριες γραμμές και τα
υπόλοιπα περιμετρικά λιμάνια να εξυπηρετούνται από τοπικές γραμμές με μικρότερα
πλοία).
Ωστόσο σήμερα είναι άμεση ανάγκη να ληφθούν επειγόντως μέτρα ώστε:
- Αρχικά να εξασφαλιστεί -με σύγχρονα και ασφαλή πλοία- η καθημερινή ακτοπλοϊκή σύνδεση της Ικαρίας με τον Πειραιά (και στα δυο λιμάνια του νησιού) σε πάγια βάση ανεξαρτήτως των σχεδιασμών των ακτοπλοϊκών εταιριών και να μην διακοπεί η σύνδεση του νησιού με την Βόρεια Ελλάδα.
- Τα δρομολόγια που θα που εγκρίνετε να αφορούν δρομολόγια τακτικής
σύνδεσης νησιωτικού προορισμού, και όχι διαδρομή κρουαζιερόπλοιου που θα
προσεγγίζει πολλούς λιμένες αυξάνοντας τον χρόνο της διαδρομής μέχρι και τις 12
ώρες.
- Τέλος η κατανομή των δρομολογίων στα λιμάνια του νησιού πρέπει να λαμβάνει υπ όψιν την φυσική ιδιομορφία του νησιού που επανειλημμένως έχουμε παρουσιάσει, (τα δύο λιμάνια της Ικαρίας απέχουν μεταξύ τους 40 χιλιόμετρα, διανύονται σε 1 ώρα με ΙΧ, και περίπου 1.30 ώρα με λεωφορείο και υψηλότατο κόμιστρο ταξί, λόγω του εξαιρετικά δύσβατου οδικού δικτύου, που διατρέχει όλο τον ορεινό όγκο του νησιού).
- Τέλος η κατανομή των δρομολογίων στα λιμάνια του νησιού πρέπει να λαμβάνει υπ όψιν την φυσική ιδιομορφία του νησιού που επανειλημμένως έχουμε παρουσιάσει, (τα δύο λιμάνια της Ικαρίας απέχουν μεταξύ τους 40 χιλιόμετρα, διανύονται σε 1 ώρα με ΙΧ, και περίπου 1.30 ώρα με λεωφορείο και υψηλότατο κόμιστρο ταξί, λόγω του εξαιρετικά δύσβατου οδικού δικτύου, που διατρέχει όλο τον ορεινό όγκο του νησιού).
Καθώς και ότι πολύ μεγάλο ποσοστό των επισκεπτών της νοτίου Ικαρίας είναι
ηλικιωμένοι που επισκέπτονται το νησί λόγω των ιαματικών πηγών, οπότε η
προβλεπόμενη ταλαιπωρία και οικονομική επιβάρυνσης από ένα τέτοιο ταξίδι είναι
πολύ συχνά λόγος αναβολής του ταξιδιού.
Ενόψει της επικείμενης συνεδρίασης του Σ.Α.Σ που θα εγκρίνει τα νέα
δρομολόγια απευθυνόμαστε στο Υπουργείο Ναυτιλίας & Νησιωτικής Πολιτικής που
έχει την ευθύνη για τις θαλάσσιες συγκοινωνίες ζητώντας τη θετική παρέμβασή σας
προς την κατεύθυνση που περιγράφουν οι προτάσεις μας, έτσι ώστε να αποδειχθεί
στην πράξη ότι σέβεστε τουλάχιστον το δικαίωμα των νησιωτών και των επισκεπτών
τους σε ασφαλή και γρήγορες συγκοινωνίες (αφού η εξασφάλιση φθηνών εισιτηρίων
ούτως η άλλως δεν είναι στον σχεδιασμό σας) με δρομολόγια πλοίων τακτικής
σύνδεσης και των δυο λιμανιών του νησιού κάτι που αυτή την στιγμή τουλάχιστον
με όσα διαδίδονται δεν προκύπτει ότι βρίσκονται στους σχεδιασμούς τις Αttica Group.
Σε αναμονή των ενεργειών σας
Ο Δήμαρχος Ικαρίας
ΣΤΥΛΙΑΝΟΣ ΣΤΑΜΟΥΛΟΣ
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου